Тоглоомоор дамжуулан боловсрол гэдэг нь хүүхдүүдийг сурахад татан оролцуулах тоглоом, үйл ажиллагааг ашигладаг заах арга юм. Тоглоомыг боловсролд хамруулснаар хүүхдүүд заадаг материалд урам зориг, сонирхол, анхааралтай хандах хандлагатай байдаг. Тоглоомоор дамжуулан боловсролыг янз бүрийн хичээл, насны бүлгүүдэд ашиглаж болох бөгөөд энэ нь илүү интерактив, зугаа цэнгэлийн хичээлийн төлөвлөгөө гаргах боломжийг олгодог.
Тоглоомоор дамжуулан боловсролын тухай ойлголт олон зууны турш байсаар ирсэн бөгөөд эрт үеийн сурган хүмүүжүүлэгчид хүүхдийн хөгжилд чухал үүрэг гүйцэтгэдэг болохыг хүлээн зөвшөөрдөг.
1900-аад оны эхээр Мария Монтессори нь жүжигт суурилсан сургалт, гар ажиллагаатай холбоотой үйл ажиллагааг онцолсон заах аргыг боловсруулжээ.
Саяхан технологи, дижитал сургалтын өсөлт нь анги, гэртээ аль алинд нь ашиглаж болох боловсролын тоглоом, үйл ажиллагааг хөгжүүлэхэд хүргэсэн.
LeapFrog нь боловсролын тоглоом, тоглоом, үйл ажиллагааг бий болгодог бөгөөд энэ нь тоглох замаар сурах үйл ажиллагааг хамардаг. Тэдний бүтээгдэхүүн нь 2-8 насны хүүхдүүдэд зориулагдсан бөгөөд унших, математик, шинжлэх ухаан зэрэг олон сэдвийг хамардаг.
PBS Kids нь Сесаме гудамж, Даниел Барын Хөрш зэргэлдээ орших алдартай хүүхдийн телевизийн шоунд суурилсан боловсролын тоглоом, үйл ажиллагааг санал болгодог. Тэдний тоглоом нь өргөн хүрээний сэдвийг хамардаг бөгөөд 2-8 насны хүүхдүүдэд тохиромжтой.
Kahoot! нь багш нарт интерактив асуулт хариулт, тоглоом үүсгэх, хуваалцах боломжийг олгодог онлайн платформ юм. Kahoot! янз бүрийн сэдэв, насны бүлгүүдэд ашиглах боломжтой бөгөөд алсын зайн сургалт, виртуал ангийн түгээмэл хэрэгсэл болжээ.
ТУЗ-ийн тоглоомыг газарзүй, түүх, математик, шүүмжлэлийн сэтгэлгээ гэх мэт олон сэдвийг заахад ашиглаж болно. Тоглоомыг боловсролд хамруулснаар хүүхдүүд заадаг мэдээллээ санаж, хадгалах нь илүү их байдаг.
Боловсролын програмыг ухаалаг гар утас, таблет дээр ашиглаж, хүүхдүүдэд интерактив сургалтын туршлага өгөх боломжтой. Эдгээр програмууд нь өргөн хүрээний сэдвүүдийг хамардаг бөгөөд хүүхдийн нас, сургалтын түвшинд тохируулж болно.
STEM тоглоом нь хүүхдүүдэд тоглох замаар шинжлэх ухаан, технологи, инженерчлэл, математикийн талаар заах зорилготой юм. Эдгээр тоглоомонд барилгын иж бүрдэл, робот, кодлох тоглоом орно.
Тоглоомоор дамжуулан боловсрол олгох нь хүүхдийн танин мэдэхүй, нийгэм, сэтгэл хөдлөлийн хөгжлийг сайжруулж чадна. Энэ нь хүүхдүүдэд асуудлыг шийдвэрлэх чадвар, бүтээлч байдал, уран сэтгэмжийг хөгжүүлэхэд тусалдаг.
Тоглоомоор дамжуулан боловсролыг бүх насны хүүхдүүдэд, бага насны хүүхдээс өсвөр насныханд ашиглаж болно. Ашигласан үйл ажиллагаа, тоглоомыг хүүхдийн нас, сургалтын түвшинд тохируулж болно.
Боловсролын тоглоомуудын жишээ нь газарзүй эсвэл түүхийг заадаг самбарын тоглоомууд, үржүүлэх, хуваахыг заадаг математикийн тоглоомууд, үгсийн сан, зөв бичгийн дүрмийг заадаг үгийн тоглоомууд орно.
Тийм ээ, тоглох замаар боловсролыг боловсролын програм, онлайн тоглоом, виртуал симуляци ашиглан виртуал сургалтанд ашиглаж болно.
Судалгаанаас үзэхэд тоглох замаар боловсрол олгох нь үр дүнтэй заах арга байж болно. Энэ нь хүүхдийн эрдэм шинжилгээний ололт амжилтыг төдийгүй тэдний нийгэм, сэтгэл санааны сайн сайхан байдлыг сайжруулж чадна.