Маркетингийн эд анги нь анхны тоног төхөөрөмж үйлдвэрлэгч (OEM) -ээс бусад компанийн хийсэн эд анги бөгөөд ихэвчлэн тээврийн хэрэгсэлд сэлбэг хэрэгсэл, шинэчлэлт хийхэд ашигладаг. Эдгээр хэсгүүд нь сайжруулсан гүйцэтгэл, тохируулгын сонголтыг санал болгодог бөгөөд ихэвчлэн OEM хэсгүүдээс бага үнэтэй байдаг.
1900-аад оны эхэн үеэс автомашины хувьд зах зээлийн дараах эд ангиуд бэлэн болжээ.
1960-1970-аад онд халуун саваа, булчингийн машины соёл нэмэгдсэнтэй холбоотойгоор зах зээлийн дараах хэсгүүдийн тархалт ихээхэн нэмэгдсэн.
Өнөө үед зах зээлийн дараах хэсгүүдийн салбар нь олон тэрбум долларын дэлхийн зах зээл бөгөөд янз бүрийн тээврийн хэрэгсэл, хэрэглээний эд ангиудын өргөн сонголттой байдаг.
Тоног төхөөрөмжийн анхны үйлдвэрлэгч (OEM) эд анги нь тээврийн хэрэгслийн анхны эд ангиудтай ижил үйлдвэрлэгчээс хийсэн эд анги юм. Эдгээр нь ихэвчлэн захын хэсгүүдээс илүү үнэтэй байдаг боловч анхны хэсгүүдтэй яг таарч, ажиллахад зориулагдсан байдаг.
Жинхэнэ эд анги нь OEM эд ангиудтай төстэй боловч тээврийн хэрэгслийн үйлдвэрлэгчээс тусгай зөвшөөрөл авсан өөр үйлдвэрлэгч хийж болно. Эдгээр нь ихэвчлэн захын хэсгүүдээс илүү үнэтэй боловч анхны хэсгүүдтэй ижил төстэй, гүйцэтгэлийг санал болгодог.
Ашигласан эд анги нь буулгасан бусад тээврийн хэрэгслээс аврагдсан эд анги юм. Эдгээр хэсгүүд нь ихэвчлэн захын болон OEM хэсгүүдээс хямд байдаг боловч шинэ хэсгүүдтэй харьцуулахад чанар, ашиглалтын хугацаа буурсан байж магадгүй юм.
Гүйцэтгэлийн хэсэг нь тээврийн хэрэгслийн хурд, харьцах, гүйцэтгэлийг сайжруулах зорилготой захын хэсгүүд юм. Эдгээр хэсгүүдэд хөдөлгүүрийн өөрчлөлт, бэхэлгээний шинэчлэлт, яндангийн систем орно.
Орлуулах хэсэг нь хуучирсан эсвэл бүтэлгүйтсэн тээврийн хэрэгслийн анхны эд ангиудыг солих зориулалттай захын хэсэг юм. Эдгээр хэсгүүдэд тоормосны дэвсгэр, оч залгуур, шүүлтүүр орно.
Дагалдах хэрэгсэл нь тээврийн хэрэгслийн гадаад байдал, үйл ажиллагааг сайжруулах зорилготой зах зээлийн хэсэг юм. Эдгээр хэсгүүдэд шалны дэвсгэр, суудал бүрхэвч, дээврийн тавиур орно.
Маркетингийн дараах зарим хэсгийг OEM-ийн хэсгүүдтэй харьцуулах боломжтой боловч үйлдвэрлэгч болон тодорхой хэсгээс хамаарна. Худалдан авалт хийхээс өмнө янз бүрийн хувилбаруудыг судалж, харьцуулах нь хамгийн сайн арга юм.
Маркетингийн дараах хэсгийг ашиглах нь тээврийн хэрэгслийн баталгааны зарим талыг хүчингүй болгож болзошгүй юм. Өөрчлөлт хийхээс өмнө тээврийн хэрэгслийн үйлдвэрлэгч эсвэл дилертэй хамт шалгах нь чухал юм.
Маркетингийн дараах хэсгийг ашиглах нь тээврийн хэрэгслийн даатгалын хамрах хүрээнд нөлөөлж болзошгүй тул зарим даатгалын компаниуд үүнийг стандарт бус өөрчлөлт гэж үзэж болно. Тээврийн хэрэгсэлд ямар нэгэн өөрчлөлт хийхээс өмнө даатгалын үйлчилгээ үзүүлэгчтэйгээ шалгах нь чухал юм.
Ерөнхийдөө зах зээлийн дараах хэсгүүд нь OEM хэсгүүдээс ихэвчлэн хямд байдаг. Гэсэн хэдий ч энэ нь үйлдвэрлэгч болон тодорхой хэсгээс хамаарч өөр өөр байж болно.
Маркетингийн дараах хэсгийг худалдаж авахаасаа өмнө үйлдвэрлэгчийн нийцтэй байдлын мэдээллийг шалгаж, тээврийн хэрэгслийнхээ онцлогтой харьцуулах нь чухал юм. Итгэмжлэгдсэн механикч эсвэл жижиглэнгийн худалдаачинтай зөвлөлдөх нь тустай байж магадгүй юм.